Ny medarbetare på SUA: "Kommunikation måste vara relevant och intressant"

Hon kallar sig mångsidig. Ingen smalspårig expert, mer en multitasker med spridda styrkor som gör att hon kan skapa resultat inom många olika områden. Med rötterna i retorik och kommunikation, och med en talang för att hitta det som verkligen fångar en målgrupp, tar Ingela Hällsten nu över kommunikationen på SUA.


Hon kallar sig mångsidig. Ingen smalspårig expert, mer en multitasker med spridda styrkor som gör att hon kan skapa resultat inom många olika områden. Med rötterna i retorik och kommunikation, och med en talang för att hitta det som verkligen fångar en målgrupp, tar Ingela Hällsten nu över kommunikationen på SUA.


– SUA är ett ovanligt spännande initiativ. Vi har ett viktigt uppdrag kopplat till framtidens kompetensförsörjning, samtidigt som sättet vi lär oss på förändras snabbt. Därför behöver vi också våga tänka nytt. Kring vad vi lär oss, när vi gör det, och inte minst hur, säger hon.

Ingela har jobbat länge med kommunikation i olika former. Som retorikkonsult, redaktör och som delägare i contentbyrån Happy Content, med särskilt fokus på utbildningssektorn. Hon var bland annat drivande i utvecklingen av Utbildning för framtiden, en nationellt prisad plattform som ville lösa bristen på långsiktiga digitala strategier för distansutbildningar i norra Sverige.


– SUA är ett ovanligt spännande initiativ. Vi har ett viktigt uppdrag kopplat till framtidens kompetensförsörjning, samtidigt som sättet vi lär oss på förändras snabbt. Därför behöver vi också våga tänka nytt. Kring vad vi lär oss, när vi gör det, och inte minst hur, säger hon.

Ingela har jobbat länge med kommunikation i olika former. Som retorikkonsult, redaktör och som delägare i contentbyrån Happy Content, med särskilt fokus på utbildningssektorn. Hon var bland annat drivande i utvecklingen av Utbildning för framtiden, en nationellt prisad plattform som ville lösa bristen på långsiktiga digitala strategier för distansutbildningar i norra Sverige.


"Jag går igång på att skapa innehåll som engagerar på riktigt. Genom att förstå vilka olika drivkrafter människor har kan vi skapa kommunikation som inte bara informerar. Utan också får människor att förstå och vilja agera."

"Jag går igång på att skapa innehåll som engagerar på riktigt. Genom att förstå vilka olika drivkrafter människor har kan vi skapa kommunikation som inte bara informerar. Utan också får människor att förstå och vilja agera."

"Jag går igång på att skapa innehåll som engagerar på riktigt. Genom att förstå vilka olika drivkrafter människor har kan vi skapa kommunikation som inte bara informerar. Utan också får människor att förstå och vilja agera."

Nu tar hon med sig sin erfarenhet av content marketing, retorik, SEO och analys till SUA. Och kombinerar det med sin passion för att skapa resultat och göra kommunikation relevant och intressant.
– Jag går igång på att skapa innehåll som engagerar på riktigt. Genom att förstå vilka olika drivkrafter människor har kan vi skapa kommunikation som inte bara informerar. Utan också får människor att förstå och vilja agera.



Nu tar hon med sig sin erfarenhet av content marketing, retorik, SEO och analys till SUA. Och kombinerar det med sin passion för att skapa resultat och göra kommunikation relevant och intressant.
– Jag går igång på att skapa innehåll som engagerar på riktigt. Genom att förstå vilka olika drivkrafter människor har kan vi skapa kommunikation som inte bara informerar. Utan också får människor att förstå och vilja agera.



Prenumerera på
vårt nyhetsbrev!

Prenumerera på
vårt nyhetsbrev!

Prenumerera på
vårt nyhetsbrev!

Prenumerera på
vårt nyhetsbrev!